zondag, november 26, 2006

maak eens een portretje van je hond!

Vandaag wilde ik een portretje maken van Angel.
Ik wist zeker dat als ik Chi-Ka zo waanzinnig als model kon laten debuteren een leuk portretje van Angel ook wel zou lukken.
Maar Angel had weinig zin om te zitten en daar veranderde geen enkel koekje iets aan. Angel wilde liggen en 20 foto's later lag zij nog:


Dat moest beter kunnen. Zena dan maar...maar Zena wilde alleen maar koekjes en wilde helemaal niet zitten, in ieder geval niet met haar oren naar boven, ok dan maar liggend, als een hond met een zwaar leven...


Vervolgens mijn aandacht op Aztec gericht, die zoals altijd buitengewoon geconcentreerd was, bereid om minutenlang naar me te staren in ruil voor een paar koekjes:


Uiteindelijk mijn fotomodel naar binnen getrokken die al die tijd op de gang stond te luisteren achter de deur en nu eindelijk ook eens met koekjes verwend wilde worden en daarvoor alles over had. En ja hoor, dat spat weer eens van je beeldscherm af...ze is een natuurtalent je moet alleen snel genoeg indrukken en die momenten pakken waarop ze niet gaapt of haar ogen op zwaar benevelde stand heeft staan:


Daarvoor ben je dan minstens 25 minuten lang 60 foto's aan het maken, bezig met kletsen, slijmen, koekjes aan het uitdelen, sjorren aan ledematen, schuiven met poten, trekken aan kleden en achtergrond, duwen tegen lampen, op en neer aan het springen om ze te laten zitten, blij te wezen en vrolijk je ergernis aan het weglachen terwijl bij de honden het geduld op een gegeven moment ook wel op is als er niet snel genoeg een koekje gescoord kan worden.

Kortom, nog heel veel succes en vooral veel plezier bij het fotograferen van je hond!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Via via hier terecht gekomen en genoten van je foto's en je hondjes.
Zelf heb ik 2 echte ibicenco's en een mixje andaluz.
De rest is Pharaohond, tekkel en Galgo. Dus ook een lekker stelletje niet-luisterende honden.

Onze foto's zijn merendeel aktiefoto's, maar neem gerust een kijkje op www.podenco.nl
Daar vind je ze allemaal samen.

Anoniem zei

ha Miranda,

wat leuk dat je even langsgewipt bent!
Van harte welkom, als je wilt stuur ik je regelmatig een bericht van update op. Ik ga ook meteen op jouw site kijken,
groeten,

xolopodenco