dinsdag, maart 06, 2007

Angel

Angel heeft een tumor aan haar linkerpols.
Ik heb de 1cm grote bult,
los van het onderliggend bot,
vast aan de huid, haarloos en niet pijnlijk, 4 dagen geleden ontdekt.
Er is een punctie gedaan, een zogeheten biopt.
Die was wel pijnlijk.
Het is nu wachten op de uitslag...


Ik weet nu alles van Hystiocytomen, Fibrosarcomen en Mastocytomen.
Er zijn een aantal kenmerken die overeenkomen met een hystiocytoom, een goedaardig gezwel.
Een fibrosarcoom (kwaadaardig) groeit vanuit het bot en verpulvert dit op een gegeven moment.
Een mastocytoom (kwaadaardig) kan veel groter worden dan een hystiocytoom, de laatste wordt niet groter dan 1 of 2 cm.
Ik heb echter van alle drie de tumoren foto's gevonden die lijken op de tumor van Angel.
Het wachten op de uitslag is niet bepaald prettig.
Je haalt je van alles in je hoofd...
Als het een kwaadaardige tumor is dan zijn we goed de pineut, want deze tumor is nooit ruim weg te snijden (minimaal 3cm in de rondte).
Maar dat hij weg moet is duidelijk want de plek is zeer ongunstig, de huid is te dun en dus kwetsbaar.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Andrea

Ik heb je al geantwoord, maar nogmaals....ik zal duimen dat het goedkomt met Angelmeisje. Mijn voorgevoel is dat het goedaardig is, maar daar heb je niks aan. Ik zal haar reiki geven als jij haar een dikke knuf geeft

Liefs van Bianca