maandag, november 12, 2007

Shalima mijn prinsesje

Omdat Shalima sinds 3 dagen niets tot nauwelijks wilde eten terwijl ze daarvoor eigenlijk heel redelijk haar eten at heb ik haar laten onderzoeken bij de dierenarts.
De arts ontdekte door middel van het maken van een echo een verontrustende vlek in de buikstreek.
Ze is direct geopereerd.
In de buikholte bleek een tumor de darm geheel af te sluiten.
Ook waren er talloze grote en kleine uitzaaiingen zichtbaar.
Ze was al die weken al een moeilijke eter geweest en nu bleek het een wonder dat ze überhaupt nog iets had kunnen eten en uitscheiden.
De tumor was niet operabel.
We hebben haar in laten slapen terwijl ze nog onder narcose was om haar een langzame verhongering te besparen.

Ik ging naar de arts voor iets tegen de diarree en een produkt dat ze zou willen eten.
En ik ging weer naar huis met een overleden hond.

Het is te treurig voor woorden...we hebben een paar mooie weken gehad samen, zo kort...ik hoop dat ze een beetje gelukkig is geweest, ik had haar zo graag meer gegund mijn prinsesje...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Andrea

Wat valt er nu nog te zeggen? Binnen korte tijd twee mooie meiden te moeten verliezen. Shalima heeft nog even mogen proeven van het geluk, dat is een schrale troost. Heel veel sterkte met het verlies van Shalima.

Liefs van Bianca

Anoniem zei

Lieve Andrea, jou blijft ook helemaal niets bespaard he? Hoeveel leed kan een mens verdragen? De enige troost die ik je kan geven is, dat Shalima in elk geval de laatste weken van haar leven in een warm nest heeft gewoond en de beste verzorging heeftgehad die een hond zich maar kan wensen. Voor haar is het wel beter zo (wat een cliche maar toch) en ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies, heel veel liefs,Carla

Anoniem zei

Lieve Andrea

Ik hoorde net het schokkende nieuws van Elsbeth.
Er is jouw niet veel geluk gegund op deze manier.
Het feit dat ze in spanje al zoveel was afgevallen had hier waarschijnlijk al mee te maken.
Voor jouw was dit niet te voorzien en het feit dat ze nog een paar mooie liefdevolle weken bij je heeft gehad zal ze je heel dankbaar voor zijn geweest.
Je had qua karakter een perfecte hond uitgezocht.
Heel veel sterkte met dit verlies.

grtjs Yvonne